poniedziałek, 1 października 2012

CIASTO CZEKOLADOWE ZE ŚLIWKAMI

      Ostatnio bardzo chciało mi się mocno czekoladowego ciasta. Kiedy zdecydowałam się je w końcu zrobić, zajrzałam do lodówki w poszukiwaniu jajek i  znalazłam miskę dojrzałych węgierek. Od razu przyszedł mi do głowy śliwkowo-czekoladowy mix. Nigdy jeszcze nie robiłam ciasta z połączeniem takich składników, chociaż śliwki w czekoladzie to jedne z moich ulubionych cukierków. Ciasto wyszło naprawdę bardzo smaczne. Mokre i aromatyczne, z kawałkami rozpływającej się jeszcze ciepłej czekolady, bo oczywiście nie zaczekałam aż wystygnie.


Składniki:

  • 70 g masła
  • 1 szklanka brązowego cukru
  • 1 szklanka białego cukru
  • ok. 3 szklanki mąki
  • 200 g margaryny
  • 3 jajka
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1/2 szklanki mleka
  • 2 łyżki ciemnego kakao
  • 150-200 g gorzkiej czekolady
  • 400-500 g śliwek


Przygotowanie:

      Masło rozpuścić i lekko ostudzić. Dodać brązowy cukier i tyle mąki, aby po wyrobieniu powstała kruszonka. 
      W misce utrzeć margarynę i zwykły cukier na białą, gładką masę. Dodawać naprzemiennie jajko,  część mleka i mąki wymieszanej z proszkiem i kakao. Jeśli ciasto jest zbyt gęste dodajemy trochę mleka, a jeśli za rzadkie to dosypujemy mąkę. Powinno mieć konsystencję ucieranego ciasta np. babkowego. 
      Ciasto przekładamy do formy wyłożonej papierem do pieczenia i rozsmarowujemy równo na całej powierzchni. Posypujemy czekoladą połamaną na małe kawałeczki (można też wrzucić do ciasta) i układamy połówki śliwek. Całość posypujemy przygotowaną wcześniej kruszonką i wkładamy do nagrzanego na 180 stopni piekarnika. Pieczemy 50-60 minut do tzw. suchego patyczka.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Serdecznie zapraszam do komentowania.