czwartek, 4 października 2012

PIEGUSEK czyli KEKS Z BIAŁEK

      Często zostają Wam białka, bo do ciasta lub lodów potrzebne są tylko żółtka? Mi bardzo często i zawsze było mi ich szkoda. Dotychczas jedyny przepis z białek jaki przychodził mi do głowy to bezy, a za nimi nie przepadam... 
      Ostatnio odwiedziła mnie mama i jak to moja mama, posunęła mi świetny przepis na piegusek. Przepis natychmiast wypróbowany i rzeczywiście to bardzo praktyczny i smaczny sposób na wykorzystanie białek.

Składniki:

  • 1 szklanka białek
  • 1 szklanka cukru
  • 1 szklanka mąki
  • 1 szklanka maku
  • 1 kostka margaryny
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • dowolne bakalie (można pominąć)

Przygotowanie:

      Białka ubić na sztywną pianę, dodać cukier i dalej ubijać do momentu, aż cukier się rozpuści i powstanie gładka błyszcząca masa. Suche składniki wymieszać i powoli wsypywać do piany delikatnie mieszając. Można miksować mikserem na wolnych obrotach. Na koniec cienkim strumieniem wlać roztopioną i lekko przestudzoną margarynę. Masę przełożyć na wyłożoną papierem formę keksową (lub dwie mniejsze) i piec ok 45 minut w piekarniku nagrzanym do 200 stopni. 
      Po ostygnięciu można posypać cukrem pudrem lub polać ulubionym lukrem lub polewą. 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Serdecznie zapraszam do komentowania.